webbutveckling, SEO och Grafisk ID för Östorps Bevattning

Östorps Bevattning är sedan 50 år specialiserat på bevattningssystem inom flera olika användningsområden. Med ursprung i bevattningsanläggningar för lantbruk har tillämpningsområdena blivit fler efterhand som för golfbanor, kyrkogårdar, parker och sportanläggningar.

Under 2018 inleddes en satsning för att flytta fram företagets position ytterligare på den svenska marknaden. Detta med mål att stärka varumärke och öka kännedom bland företagets målgrupper.

Inledningsvis fanns behov av att tydliggöra huvudargumenten för respektive kundkategori. En budskapsplattform med avstamp i konkurrensfördelar områdesvis blev till praktiskt stöd för att förnya marknadskommunikationen.

I nästa steg förnyades hemsidan från grunden. Moderniserad design, förenklad navigation och nytt innehåll har resulterat i kontinuerligt växande antal användare.

Utbudet är presenterat med guidande texter, bilder och filmer för att hjälpa användare att hitta rätt produkter för sitt behov. Tillhörande e-butik med 1 500 produkter gör hemsidan lätt att använda för hela köpprocessen.

Med sökoptimeringen har de viktigaste sidorna nått toppositioner i Googles organiska resultat för de mest efterfrågade produkterna.

Samtidigt är företagets logotyp förnyad som del i moderniserad grafik. 

I uppdraget har M&CO haft helhetsansvar för process och produktion i gott samarbete med kund och systemutvecklare.

Östorps Bevattning är utsett till Gasellföretag 2020 av Dagens Industri och till Årets Företag Hållbarhet 2020 av Länsförsäkringar Halland.

Hemsida: ostorpsbevattning.se